Le but de la vie est de retourner dans le monde spirituel à la fin de cette vie même. Pour celà il suffit simplement de penser à Dieu, Krishna au momnent de quitter votre corps. comment? voici l'explication.

Pourquoi notre incarnation dans cette création matérielle?

     Voici l'explication de la création matérielle et de notre incarnation suivant les textes de la Bhagavad-gita et du “Srimad–Bhagavatam“ par Srila AC Bhaktivedanta Swami Prabhupada.

Baby in the forest

Bhagavad-gita chapitre XV verset 7,

     “Les êtres, dans le monde des conditions, sont des fragments éternels de Ma personne. Mais parce qu´ils sont conditionnés, ils luttent avec acharnement contre les six sens, et parmi eux, le mental.”

Teneur et portée:
      Tous les êtres vivants sont donc des parties infinitésimales du Seigneur Suprême, qualitativement égaux à lui mais très différents de lui du point de vue quantitatif car le Seigneur Suprême est illimité alors que les autres êtres sont limités. Le Seigneur possède en effet une puissance de plaisir illimitée tandis que celle des êtres vivants reste limitée. “ Anandamayo Bhyasat ” (Vedanta-sutra 1.1.12). Le Seigneur et l´être vivant, étant tous deux égaux du point de vue qualitatif en tant qu´âmes spirituelles, possèdent cette propension à goûter un bonheur paisible, mais lorsqu´une parcelle de Dieu, La Personne Suprême, désire malencontreusement connaître le bonheur indépendamment de Krishna, elle est placée dans le monde matériel où elle mène en premier lieu une vie de Brahma pour être graduellement abaissée à la condition de fourmi ou de vers dans des excréments. Voilà ce que sous entendent les mots manah-sasthanindriyani prakrti-sthani karsati. Du fait que l´être vivant conditionné par la nature matérielle se trouve complètement sous son emprise “prakrteh kriyamanani gunaih karmani sarvasah ”, il doit mener une grande lutte pour l´existence. Cependant, en raison de son savoir limité, il pense qu´il jouit des plaisirs de la vie dans le monde matériel. manah-sasthanindriyani prakrti-sthani karsati. Il demeure en fait totalement asservi à la nature matérielle, mais il se considère toutefois indépendant ahankara vimudhatma kartaham iti manyate. Même lorsqu´il s´élève au moyen de la connaissance spéculative et tente de se fondre dans l´existence du Brahman, c´est le même mal qui se perpétue Aruhya krcchrena param padam tatah patantya adhah (S.B., 10.2.32). Même après avoir atteint ce param padam en se fondant dans le brahman impersonnel, il doit choir à nouveau dans le monde matériel. ......

Cette creation ne se produit pas selon un caprice du destin comme le pensent les athées (le big bang!).

Bhagavad-gita chapitre XVI verset 8,

      “Ils prétendent que ce monde est irréel et sans fondement, qu´aucun Dieu ne le dirige; qu´il résulte du désir sexuel et n´a d´autre cause que la concupiscence.”

Teneur et portée:
      Ces coquins athées pensent que Dieu n´existe pas et que la création est le fruit du hasard, tout comme un enfant né de l´union d´un homme et d´une femme à l´issue d´une rencontre fortuite. Cependant, en réalité cela ne se passe pas ainsi. Cette création existe dans un but bien précis: donner à l´âme conditionnée une chance de retrouver sa conscience originelle, sa conscience de Krishna, pour retourner ensuite en sa demeure originelle, au royaume de Dieu, et y vivre dans un bonheur parfait. Dans le monde matériel, l´âme conditionnée se voit offrir une chance de satisfaire ses sens, mais dans le même temps le savoir védique l´informe de ce que le monde matériel n´est pas le véritable lieu où elle peut trouver le bonheur. Janma-mrtyu-Jara-vyadhi-duhkha-dosanudarsanam (Bg. 13.9). On doit enrayer le cycle des morts et des renaissances. Tout être humain devrait donc tirer profit de cette création en comprenant Krishna et la relation qui l´unit à lui, pour ainsi retourner en sa demeure originelle, dans le royaume de Dieu.


Voici l´explication de la raison de cette création par Srila AC Bhaktivedanta Swami Prabhupada dans son commentaire du “Srimad–Bhagavatam“

Chant 9, Ch. 24, text 58. (en Anglais)

      The Supreme Personality of Godhead acts through His material energy in the creation, maintenance and annihilation of this cosmic manifestation just to deliver the living entity by His compassion and stop the living entity's birth, death and duration of materialistic life. Thus He enables the living being to return home, back to Godhead.

PURPORT
      Materialistic men sometimes ask why God has created the material world for the suffering of the living entities. The material creation is certainly meant for the suffering of the conditioned souls, who are part of the Supreme Personality of Godhead, as confirmed by the Lord Himself in Bhagavad-gita (15.7):
      All the living entities are part and parcel of the Supreme Personality of Godhead and are as good as the Lord qualitatively, but quantitatively there is a great difference between them, for the Lord is unlimited whereas the living entities are limited. Thus the Lord possesses unlimited potency for pleasure, and the living entities have a limited pleasure potency. Anandamayo 'bhyasat (Vedanta-sutra 1.1.12). Both the Lord and the living entity, being qualitatively spirit soul, have the tendency for peaceful enjoyment, but when the part of the Supreme Personality of Godhead unfortunately wants to enjoy independently, without Krsna, he is put into the material world, where he begins his life as Brahma and is gradually degraded to the status of an ant or a worm in stool. This is called manah sasthanindriyani prakrti-sthani karsati. There is a great struggle for existence because the living entity conditioned by material nature is under nature's full control (prakrteh kriyamanani gunaih karmani sarvasah [Bg. 3.27]). Because of his limited knowledge, however, the living entity thinks he is enjoying in this material world. Manah sasthanindriyani prakrti-sthani karsati. He is actually under the full control of material nature, but still he thinks himself independent (ahankara-vimudhatma kartaham iti manyate). Even when he is elevated by speculative knowledge and tries to merge into the existence of Brahman, the same disease continues. Aruhya krcchrena param padam tatah patanty adhah (SB 10.2.32). Even having attained that param padam, having merged into the impersonal Brahman, he falls again to the material world.
      In this way, the conditioned soul undergoes a great struggle for existence in this material world, and therefore the Lord, out of compassion for him, appears in this world and instructs him. Thus the Lord says in Bhagavad-gita (4.7):
yada yada hi dharmasya
glanir bhavati bharata
abhyutthanam adharmasya
tadatmanam srjamy aham
"Whenever and wherever there is a decline in religious practice, O descendant of Bharata, and a predominant rise of irreligion—at that time I descend Myself." The real dharma is to surrender unto Krsna, but the rebellious living entity, instead of surrendering to Krsna, engages in adharma, in a struggle for existence to become like Krsna. Therefore out of compassion Krsna creates this material world to give the living entity a chance to understand his real position. Bhagavad-gita and similar Vedic literatures are presented so that the living being may understand his relationship with Krsna. Vedais ca sarvair aham eva vedyah (Bg. 15.15). All these Vedic literatures are meant to enable the human being to understand what he is, what his actual position is, and what his relationship is with the Supreme Personality of Godhead. This is called brahma-jijnasa. Every conditioned soul is struggling, but human life provides the best chance for him to understand his position. Therefore this verse says, anugrahas tan-nivrtteh, indicating that the false life of repeated birth and death must be stopped and the conditioned soul should be educated. This is the purpose of the creation.
      The creation does not arise whimsically, as atheistic men think.
asatyam apratistham te
jagad ahur anisvaram
aparaspara-sambhutam
kim anyat kama-haitukam
"They say that this world is unreal, that there is no foundation and that there is no God in control. It is produced of sex desire and has no cause other than lust." (Bg. 16.8) Atheistic rascals think that there is no God and that the creation has taken place by chance, just as a man and woman meet by chance and the woman becomes pregnant and gives birth to a child. Actually, however, this is not the fact. The fact is that there is a purpose for this creation: to give the conditioned soul a chance to return to his original consciousness, Krsna consciousness, and then return home, back to Godhead, and be completely happy in the spiritual world. In the material world the conditioned soul is given a chance to satisfy his senses, but at the same time he is informed by Vedic knowledge that this material world is not his actual place for happiness. Janma-mrtyu-jara-vyadhi-duhkha-dosanudarsanam (Bg. 13.9). One must stop the repetition of birth and death. Every human being, therefore, should take advantage of this creation by understanding Krsna and his relationship with Krsna and in this way return home, back to Godhead.